الاثنين، 20 أكتوبر 2008

إله القصة

البطل: أغبيه .. الجهلة دول مش فاهمين اي حاجه في اي حاجه و عايزين يحاكموني أل ايه علشان قلت اني انا و انا بالف بحس اني برتفع لمصاف الالهة !وهما اصلا لو حاولوا يكتبوا حظك اليوم مش هايعرفوا.
شخص: لكن انت مش شايف ان التصريح ده مستفز اوي و خصوصا ان انت عارف الشعب المصري اد ايه متدين.
البطل بغيظ شديد: اد ايه متدين !!! و انت بقى عايزهم يقيموا كلامي و شغلي على اساس تدينهم ده , انت عارف نسبة مبيعات نغمات روبي و شاكيرا اد ايه في مصر .... يا عم بس بلاش تكلم عن التدين المزيف ده .. و بعدين تعالا هنا , هما الاول فاهمين انا بحس بايه و انا بكتب ... 
عارف.. عارف احساس انك تقدر تحيي و تميت ! و مش بس كده انا لو حبيت اجيب الشمس من المغرب هاجيبها ... و انا بكتب بيبقى كل حاجه ملكي انا. علشان كده هما عمرهم ماهيفهموني لما اقول ان انا اله قصصي الوحيد. 
بص انت اديتني فكره بحكاية التدين المزيف دي ... عارف الولي بتاعهم ده اللي كان بيحارب و مات و هو نفسه يشرب, انا هألف رواية كبيرة عنه و هاخليه في اخر الروايه ميمتش عطشان ... هابعتله ملاك من عندي يسقيه!!! و شوف بقى هايهللولي اد ايه القطيع دول.
نفس الشخص: انهو ولي ده ؟؟؟؟
البطل: يعم اللٌي ليه جامع كبير في الازهر.... ده يابني ده اشهر واحد اصلا, انا مستغرب ايه اللي مناسيني اسمه ...بقولك ايه  امشي من هنا انت الحوار معاك سخيف وممل و حتى فكرتك سخيفة..... انا مش هاكتب حاجه !

هناك 7 تعليقات:

  1. MMM, a little confusing I must say. But thanks for the dedication dear.

    ردحذف
  2. well it is supposed to be confusing ,
    we el 3afo 3ala aih enti aslan molhmeti fi el kessa di we el 2hda2 dah a2al haga :)

    ردحذف
  3. 7elwa 2awe el kessa de ya tarroooo2

    bas 7assa ennaha 3aiza goz2 tane

    fa yalla..........

    ردحذف
  4. اظن ان الجدع "البطل" دا من النوع اللى بيضرب ابو صليبه (ابو صليبه مغشوش كمان)

    ودا سبب الرغبة الشديدة ان يكون له "شأن" وللاسف فان الكثيرين من "الهمل" والذين لا يزنون شيئا يحاولون ان يجعلوا لانفسهم بعض الشأن باستغلال حلم الله وامهاله :)

    و هذا "البصل" على الورق
    لايكاد يزن ذرة فى نعل فرعون الذى على الاقل كان له ملك مصر

    ولم يكن ملك مصر التى كانت تحكم العالم ان ذاك مبررا لان يحق لفرعون ادعاء الالوهية

    عموما انا فعلا الاستاذة مها ان تجعل للقصة جزء تانى

    وليكن مثلا:

    هذا البطل يستوى على عرشة فى ساحة البطولة الخاصه به (الورقه)بما فيها من ارض وسماء.
    ثم نفيد البشريه بان نعطيها الورقة لتستخدمها بعد قضاء الحاجه توفيرا للماء.
    وليهنأ هذا الاله المزيف بمملكته وسط الخراء.

    (سورى ع الكلمة الاخيره بس القافيه تحكم )

    :)

    ردحذف
  5. يا فكري بيه
    الراجل مغلطشي هو في قصته الامر الناهي لكن مقدرشي حتى يفتكر اسم الحسين لانه في الحياة لا يملك لنفسه شروى نقير ... حلوة شروى نقير دي ؟

    ردحذف
  6. بالمناسبه ... مين الاستاذه مها دي ؟

    ردحذف
  7. معلش مش الاستاذة مها :)
    الاستاذه هنا

    سوري :)

    ردحذف